niedziela, 14 sierpnia 2016

13 powodów

Hej!
Dzisiaj o książce, która bardzo długo za mną chodziła i w związku z tym postawiła sobie poprzeczkę dość wysoko. Czy dorosła do oczekiwań? Hmm...



Mowa o książce "Trzynaście powodów" Jay Asher. Pewnego dnia bohater znajduje przed drzwiami pudełko pełne kaset magnetofonowych nagranych przez dziewczynę, która niedawno popełniła samobójstwo. Poprzez te kasety próbuje przekazać dlaczego postanowiła odebrać sobie życie. Taśmy mają być przesyłane kolejno osobom o których mowa jest na nagraniach. Clay - główny bohater - oczywiście podąża w ślad za kasetami i dzięki temu my, razem z nim, dowiadujemy się całej prawdy o śmierci dziewczyny.

Sięgnęłam po tę książkę głównie dlatego, że zaintrygowała mnie myśl "zrozumienia samobójcy". Jednak jak zaczęłam czytać, wszystko wydawało mi się hmm... nieprawdziwe, nierealne. Miałam uczucie jakby tytułowe powody były zbyt banalne i zaczęłam myśleć, że znowu trafiłam na jakąś kiepską "naciąganą" historię mającą wzbudzić współczucie. Mimo to nie przerwałam czytania. Nie wiem czemu, ale nawet gdy już stwierdziłam, że raczej mi się nie podoba, książka mnie wciągnęła i musiałam wiedzieć jak się skończy. I bardzo się cieszę, że kontynuowałam bo na końcu wszystko nabrało sensu. Po skończeniu lektury, stwierdziłam, że właśnie ten "banalny początek" sprawia, że przesłanie całej książki jest tak silne.
Nie chcę zdradzać za dużo, ale jeśli zdecydujecie się przeczytać tę książkę, gwarantuję, że zmusi was do przemyśleń. Mnie na pewno zmusiła.
Dzięki swojej prostocie zapada w pamięć. Może nie jest to szczyt literatury pięknej, ale zdecydowanie jest warta przeczytania, uświadamia nam przede wszystkim, że nigdy nie wiemy co siedzi w umyśle drugiej osoby i jak wiele umyka naszej uwadze.

To tyle na dzisiaj, mam nadzieję, że sięgniecie po "Trzynaście powodów", a może już czytaliście. Jeśli tak - dajcie znać co sądzicie.

Love,
Nesti

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post czekam na więcej z takich serii :)
    Obsewujemy? Daj znac u mnie :)

    Zapraszam do mnie :)
    http://it-was-coolfern.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dość ciekawa recenzja książki, chociaż przyznam szczerze za książkami nie przepadam ;p
    Mój blog (KLIK) rewanżuję się za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze jej nie czytałam ale przyznam szczerze, że mnie nią zaciekawiłaś :) Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie miałam okazji przeczytać tej książki, ale bardzo mnie zaciekawiła. ;) Zapisuje tytuł i może w najbliższym czasie uda mi się ją zdobyć, bardzo lubię książki o takiej tematyce. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiła mnie ta książka bedę musiała po nią sięgnąć ;)
    Obserwuje ;)

    stegofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. perfekcyjna recenzja, na pewno sięgnę po tą książkę jeszcze przed końcem wakacji <3

    http://wiktoriamigdar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zawsze odwiedzam blogi i odwdzięczam się za komentarze ♥ SPAM*
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ale jeśli zaobserwujesz - napisz ♥
Każdy komentarz motywuje do dalszej pracy ♥
Nesti ♥

*nie odpowiadam na komentarze nie dotyczące posta;
"Ładny blog zapraszam do mnie xyz.blogspot.com"

Popularne posty