O mnie

Już nie nastolatka, choć ciągle dzieciak w duszy. Pasjonuje się życiem. Interesuje się aktorstwem, filmem i teatrem. Lubi robić zdjęcia, gotować, czytać i wywijać salta. Uwielbia koty i kawę.
Ma milion pomysłów na minutę, wszystkiego chce spróbować. Nie potrafi też streścić siebie w paru zdaniach, więc zapraszam do czytania bloga. ;)
kontakt:
itsnesti@gmail.com

środa, 12 sierpnia 2015

Jak przetrwać liceum | Life hacks for school | Back to school #1

Hej!
Tak bardzo nie chcę o tym myśleć... ale niestety 'ten czas' zbliża się nieubłaganie. Powrót do szkoły ech... długo odkładałam myśl o pisaniu tego postu, ale to chyba dobry moment. Na wielu blogach natknęłam się na posty dotyczące nadchodzącego roku szkolnego, o tym, że wiele dziewczyn idzie właśnie do liceum i bardzo się stresują, nie wiedzą czy sobie poradzą itd. Dlatego postanowiłam stworzyć serię 'Back to school'. W tym roku będę w klasie maturalnej, więc już dwa lata liceum za mną i chciałam się podzielić moimi radami/trickami jak ułatwić sobie życie w szkole. Mam nadzieję, że chociaż jedna osoba znajdzie coś przydatnego w tych postach. No to zaczynamy!




♥ Nie kupuj wszystkich podręczników od razu.

Nikt Cię nie zabije jeżeli przez pierwszy tydzień nie będziesz mieć książek, a często okazuje się, że wiele podręczników jest niepotrzebnych. Po prostu nauczyciel ich nie wymaga, nie korzysta z nich.
W moim przypadku książka o przyrody, informatyki, fizyki itd leżały praktycznie nietknięte.

Wiele szkół organizuje kiermasze podręczników w pierwszym tygodniu. Wtedy możesz je kupić jeszcze taniej niż w antykwariacie a przy okazji możesz poznać starszy rocznik.

♥ Ćwiczenia. Nie kupuj ich o ile nauczyciel wyraźnie nie powie, że musisz.

W pierwszej klasie nauczycielka od historii kazała nam kupić ćwiczenia i ani razu ich nie użyliśmy. Dlatego kiedy dowiedziałam się, że potrzebuję ćwiczeń do chemii, postanowiłam je kserować. Nauczycielka się zgodziła. Kserowałam tylko potrzebne strony i bardzo się cieszę, że tak zrobiłam bo:
- nie musiałam nosić dodatkowej książki w plecaku
- zaoszczędziłam kupę kasy, bo po kilku lekcjach przestaliśmy używać ćwiczeń

♥ Znajdź osobę, z którą będziesz siedzieć cały rok i ustalcie harmonogram noszenia podręczników.
Dzięki temu żadna osoba nie musi dźwigać wszystkich książek codziennie, a bądźmy szczerzy plecaki zawsze są megaciężkie.
Ja z moją koleżanką ustaliłyśmy np., że polski noszę ja, historię - ona (książki podobnej grubości i podobna ilość godzin w tygodniu)

♥ Zawsze miej w plecaku 'zeszyt do wszystkiego'.
Często zdarza się, że zapomnisz któregoś zeszytu, albo wypadnie jakieś niezapowiedziane zastępstwo. Dlatego warto mieć dodatkowy zeszyt, który zawsze masz ze sobą (nie musi być gruby) i dzięki temu nie zostaniesz z milionem luźnych kartek z różnych przedmiotów walających się po torbie.

♥ Zapisuj!
Moi koledzy z klasy zawsze dziwili się jak ja pamiętam o tych wszystkich zadaniach, testach, kartkówkach... Bardzo prosto! Zawsze miałam ze sobą kalendarzyk! Wystarczy mały, poręczny kalendarz, który można kupić nawet w kiosku. Jeśli nauczyciel zapowiada jakiś test - od razu wpisz to pod odpowiednią datą. Nie zapisuj tego w zeszycie bo i tak tam później nie zajrzysz.
Jeśli nie jesteś jednak osobą, która lubi taki 'papierowy' sposób. Spróbuj kalendarza w telefonie!




To tyle na dzisiaj, nie chcę was zanudzić, ale czekajcie na część drugą. ;)
Na koniec chciałabym jeszcze zaznaczyć, że nie uważam się za żadną wyrocznie, czy nie wiadomo co. Po prostu to są rzeczy, które u mnie się sprawdziły i może sprawdzą się u kogoś innego.

Mam nadzieję, że post i seria przypadną wam do gustu i podzielcie się w komentarzach waszymi radami dotyczącymi szkoły! Chętnie poczytam, a może znajdę coś nowego do wypróbowania.

Nesti

19 komentarzy:

  1. Ja mam za sobą technikum i studia. Twoje rady sa bardzo przemyślane i się z nimi zgadzam. Od siebie mogę dodać, że warto podkreślać ołówkiem w ksiażkach rzeczy o których kilka razy mówi nauczyciel. Prawdopodobnie będzie to na sprawdzianie. :)
    http://cherryskyblogg.blogspot.com/
    Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post i pomysły ;) Na pewno z nich skorzystam!
    Życze powodzenia w klasie maturalnej :)
    Pozdrawiam!,
    Artistically Immediately

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! Lubię notki z serii Back to school, sama też będę takie pisać :3
    Obserwuję, bo nie mogę się doczekać drugiej częsci!
    milego dniaa! thousand-miles-to-heaven.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post! Zapraszam do mnie i mam nadzieję, że jeśli Ci się spodoba zostaniesz na dłużej :) obserwuję ;) pozdrawiam♥ smileelucky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatny post bo ide teraz do liceum i nie wiem czy kupować książki i gdzie
    zawsze wszystko zapisuje w telefonie w notatniku
    powodzenia w klasie maturalnej
    http://szarpana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny Post! :3 Przyda mi się, bo właśnie idę teraz do liceum :) Pozdrawiam i Zapraszam http://macreateart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Idę już do 2 klasy liceum i często wlkasnie stosuje te rady co napisałas. Są bardzo przydatne :)
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja po wakacjach idę do 3 klasy gimnazjum, ale kilka rad, na pewno zastosuje :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. te w LO nosiłam z koleżanką książki na zmianę :) a w 3 klasie już nic nie nosiłam:D ja bym oddała jeszcze pkt o tym, żeby nie spinać się nad wsytskimi przedmiotami tylko uczuć się tego co bd zdawać na maturze. Lepiej chyba napisać dobrze maturę z przedmiotów które są pkt na naszym kierunku na studiach niż ze wszystkiego ale miernie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fajne rady ! <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. rady na pewno się wielu osobom przydadzą!;)

    OdpowiedzUsuń
  12. My z kolezanka zawsze na zmiane nosiłyśmy podreczniki:P gorzej jak nauczyciel mówił gdzie książka? Jedna na drugą zganiała i obie dostawałyśmy jedynki :D Zapraszam do mnie juz na nowy post -> Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja idę do drugiej klasy więc o liecum teraz nie myślę ale rady jak najbardziej przydatne :) Może zapamiętam :)

    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo pomysłowy wpis ;) nie spotkałam się jeszcze z takim ;D pozytywny plus ;*
    pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*
    http://madeleineee1994.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie po wakacjach się wybieram, więc dziękuje za poradnik :*
    http://patiod.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny wpis, fajne porady, szczególnie z tymi podręcznikami i ćwiczeniami :) Ja zawsze miałam zeszyt od wszystkiego i kalendarzyk - bez nich ani rusz :))

    Poklikasz w ostatnim poście? :) http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajne porady, w mojej szkole nie wymagają książek więc mam szczęście :)

    Serdecznie zapraszam do mnie, poklikasz w linki u mnie w poście?
    http://world-of-sandra-anna.blogspot.co.uk/2015/08/romwe.html

    OdpowiedzUsuń

Zawsze odwiedzam blogi i odwdzięczam się za komentarze ♥ SPAM*
Nie uznaję obserwacji za obserwację, ale jeśli zaobserwujesz - napisz ♥
Każdy komentarz motywuje do dalszej pracy ♥
Nesti ♥

*nie odpowiadam na komentarze nie dotyczące posta;
"Ładny blog zapraszam do mnie xyz.blogspot.com"

Może Ci się spodobać

update.

Hej! Dzisiaj chciałam wrzucić szybki post żeby znowu nie zostawiać bloga w czarnej dziurze zapomnienia ;) Ostatnie dni były dla mnie dość...